Holistic Mind 

Yoga

Företag/Grupper

Rörelse och stillhet

Event/Konferens/Workshop

Anci Näslund

Rörelse Workshop

Stavträning workshop

Yoga Workshop

SOMA MOVE Workshop

Stress Release Workshop

Handstående Workshop

Yoga för Löpare

RULLA NER / LÄS MER

Kontakt för mer info


Rörelse Workshop

Anci Näslund

Vad händer om vi tänker rörelse istället för träning..

Vi tittar på begreppen rörelse/träning

-BODY MOVE

- En fysisk träningsform där vi med hjälp av vår andning och rörelse övar vårt kroppsspråk, kraftfull men ändå mjuk.

 

YOGA-MEDITATION-KROPPSSCANNING 

Andetaget som vi inte kan ta på, inte se, men som vi kan känna. -Att bli buren av sin andning 

-Ibland blir vi burna- ibland bär vi –att finnas där för varandra och oss själva.

 

Yin Yoga en lugn och meditativ yogaform där vi stannar längre i varje position för att öka blodcirkulationen i bindväven, leder och ligament. En övning i medvetet fokus, närvaro, mindfulness.

Våga vara i stillhet, våga stanna upp/stanna kvar och se vad som händer i tanke, kropp och själ.

Stavträning

Anci Näslund

Stavträning, en träningsform för alla.

En individuell träning där alla tränar på sin nivå.

Oavsett om du har som målsättning att komma igång eller om du redan är igång med din träning så är stavträning en fantastisk träningsform. Ett stavträningspass gör att du belastar kroppen allsidigt och att överkroppen får arbeta, medan höfter, rygg och knän blir avlastade.

Vi övar stavteknik, har

en uppvärmning sedan kör vi ett varierat program med intervall, backe, fartlek och distans. Vi avslutar med nedvarvning och en skön yogastretch.


Yoga Workshop

Anci Näslund

Yoga Flow - The breath is the bridge between Body, Mind and Soul

Vi låter andetaget bära oss genom positionerna. Andetaget som är bryggan mellan kroppen, tanken och själen. Vi utforskar hur andetaget kan hjälpa oss i fysiskt och mentalt utmanade positioner.

Vad händer när vi låter andetaget vara vårt fokus i vår rörelse, i stillheten och i vårt liv? Utmana dig att ta kontroll över, förlänga och fördjupa ditt andetag.

Ett dynamiskt yogapass där vi synkroniserar vår andning med rörelse och bygger flödande yogasekvenser.

Andetaget som vi inte kan ta på, inte se, men som vi kan känna.

-Att bli buren av sin andning 

-Ibland blir vi burna- ibland bär vi –att finnas där för varandra och oss själva.

 

Yin Yoga - for Body, Mind and Soul

Detox- vi utmanar oss att våga släppa taget och lita på att det bär.

Vi rensar hemma, i garderob och kylskåp men hur ofta rensar vi bland våra tankar om oss själva och andra, bland våra vanor och våra prioriteringar i livet.

Våga vara i stillhet, våga stanna upp/stanna kvar och se vad som händer i tanke, kropp och själ.

 

Yin Yoga en lugn och meditativ yogaform där vi stannar längre i varje position för att öka blodcirkulationen i bindväven, leder och ligament. En övning i medveten närvaro, mindfulness. Våga vara i stillhet, våga stanna upp/stanna kvar och se vad som händer i tanke, kropp och själ.

 

Andningsövningar – hur påverkar vårt andetag hur vi mår, vårt liv och hur kan vi ”träna” vår andning.

 

Meditation – Vi ”smakar” på olika meditationstekniker

SOMA MOVE®  Workshop

Anci Näslund

SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen

.

Stress Release Workshop

Anci Näslund

Yoga Flow

Ett dynamiskt yogapass där vi synkroniserar vår andning med rörelse och bygger flödande yogasekvenser.

Stress Release

Är du nyfiken på hur du kan hjälpa kroppen släppa stress & muskelspänningar?

Är du redo att skaka om din tillvaro?

Kroppens egna läkemekanism hjälper dig att bli av med muskelspänningar, inre oro, frigöra stress och obearbetade känslor.

Återställ kroppens naturliga balans med hjälp av enkla övningar.

Handstående Workshop

Anci Näslund

Varför handstående?

Vi tittar på fördelar med hanstående och slipar på teknik.

Yoga är en inre resa, allt annat är cirkus”. Så ja, handstående är en cirkus Men vad vi aldrig kan se från utsidan är den inre resan. Allt annat är bara former: handstående, krigare eller avslappning, det spelar ingen roll. Vi vet aldrig vad som sker på insidan och det är där den verkliga resan – den riktiga träningen – sker.

Genom att vända uppochner på oss plockar vi in ett lekfullt moment i vår yogapraktik. Tar bort det hårda och kantiga och prestation.

Fördelar med handstående:

  • Ger ökad energi när vi tillför mer syre till hjärnan. 
  • Förbättrar cirkulationen i kroppen genom att vi vänder på blodflödet och hjälper hjärtat pumpa runt blodet.
  • Bygger balans, styrka  och stärker upp stora delar av kroppen.
  • Ökar trycket i Lymfsystemet
  • Ger oss nytt perspektiv på livet
  • Utmanar oss både mentalt och fysiskt.
  • Bidrar med en lekfullhet som får oss att släppa prestationen. 
  • Ger immunförsvaret en boost. 
  • Boostar även vårt humör och kan lindra depressioner. 

Yoga för Löpare

Anci Näslund

Yoga som komplement till löpningen hjälper till att skapa balans i kroppen så att du får ut mer av din löpning. Det är inte alltid så lätt att veta hur man gör eller att få tiden att räcka till. Denna workshop fokuserar på lite men ofta och hur du som löpare kan få in yoga som ett regelbundet komplement till din egen löpträning.

Under denna workshop utforskar vi hur yoga med fokus på hållning, styrka, flexibilitet, stabilitet och andning kan göra oss till starkare löpare. Vi bygger korta yogasekvenser som är lätta att göra på egen hand före eller efter din löpning. Yoga kan hjälpa dig att förebygga skador, återhämta dig snabbare, öka din rörlighet, bygga styrka och att varva ner. Workshopen ger dig verktyg att ta med hem för att påbörja din egen yogaträning.